środa, 11 maja 2016

Dlaczego Twoje poczucie własnej wartości jest zbyt niskie?

Żeby osiągnąć wyżyny swojego potencjału, będzie Ci potrzebne wysokie poczucie własnej wartości. Nie jest to żadna tajemnica, że większość ludzi, którzy osiągnęli dużo w swoim życiu, miało wysokie mniemanie o swoich zdolnościach. Jako, że interesuję się kulturystyką, oglądałem legendarny już film quasi-dokumentalny z Arnoldem Schwarzenegerem "Pumping Iron", w którym przyszły terminator przygotowuje się do zawodów na najlepszego kulturystę świata. Pomimo że film był przerysowany i sam Arnold opowiadał tam wiele głupot aby obraz był bardziej interesujący, to widać tam bardzo dokładnie jaką pewność siebie miał ten dopiero dwudziesto-paroletni Austriak. Biła ona od niego nawet wtedy, gdy nic nie mówił a tylko ćwiczył. To na pewno jeden z elementów dzięki którym ten film odniósł tak duży sukces i zainspirował miliony ludzi do ćwiczeń na siłowni. I teraz zastanówmy się  co sprawiło że Arnold miał w sobie to "coś"?



Czytałem też biografie "Governatora" w której Arnold opisuje, że był pewny swojej wizji, a  swoją niesamowitą siłę przebicia miał dzięki temu,  że każdą chwilę spędzał na realizowaniu swoich celów. Dwa dwugodzinne treningi dziennie, dwóch partnerów treningowych - jeden na rano a drugi na wieczór, aby zachować odpowiednią intensywność, plus pomiędzy tym praca w swojej firmie budowlanej. Jak widzisz tytaniczna praca pozwoliła Arnoldowi posiadać tą, wydawać by się mogło pewność siebie nie z tej ziemi. Zobacz film w którym mówię więcej o tym jak zbudować pewność siebie:



Sam miałem przerośnięte ego w czasach licealno- studenckich. Jednak nie czułem się jak człowiek z dużym poczuciem własnej wartości. Brakowało mi elementu, który jest tak wyraźny i ważny w zarysowanej powyżej przeze mnie biografii Arnolda - nie było pracy. Miałem wielkie usta, ale nie miałem dyscypliny, nie miałem nawyków, nie miałem historii i godzin potrzebnych, aby moje wielkie słowa w tamtym czasie mogły stać się rzeczywistością. Na szczęście w porę zauważyłem ten rozjazd w moim życiu. Mówiłem jedno a robiłem drugie, a w ten sposób nie da się stworzyć niczego sensownego.

Dlatego aby skutecznie poprawić poczucie własnej wartości musisz skupić się na pracy. Jest to konieczne aby osiągnąć  swój cel. Ile czasu nie poświęciłbyś na afirmację czy czytanie książek o podnoszeniu wartości i  samoakceptacje- jeżeli nie będziesz robić rzeczy, które będziesz uważał za wartościowe, nie poczujesz tej głębokiej pewności siebie, która pozwoli Ci robić rzeczy o których nie miałeś pojęcia.  Dlatego zejdź z kanapy, przestań jeść czajpsy i idź zrób coś wartościowego - to prosty poradnik jak zwiększyć pewność siebie.

Pozdrawiam,
Wacław

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz